۱۳۸۶ بهمن ۱, دوشنبه

مهوش پری‌وش، نه خیر پری‌دخت

به طرز ابلهانه‌ای سریال مناسبتی شبکه‌ی دو- پری‌دخت- را فقط به خاطر لیلا حاتمی و علی مصفا تماشا می‌کنم. همش هم توی ذهنم دارم هر دو را اصلاح می‌کنم. اگر علی مصفا این کلمه را این طوری می‌گفت، اگر دماغش یک کم فلان جور بود، چه قدر قیافه‌ش جذاب‌تر بود. لیلا حاتمی اگر این جور نگاه می‌کرد، اگر این قدر ماست نبود، اگر این رنگی نمی‌پوشید. کل سریال هم که چیزی آن طرف‌تر از افتضاح است البته. خلاصه که وضع خنده‌داری دارم با این سریال.
پ.ن: مهوش، پری‌وش را که یادتان هست؟ ترانه‌ای نسبتا قدیمی از آصف است. همان که می‌گفت غلط کرد شوهر کرد. خلاصه که الان زردی خونم حسابی زده بالا.
‌پ.ن دوم: دوستان عزیز تدکر دادند که خواننده جلال همتی است نه آصف. یک کم گشتم و دیدم راست می‌گویند. کم‌اطلاعی من را به بااطلاعی خودتان ببخشید. راستش را بخواهید من فکر می‌کردم این صدا، آصف است و حالا مشکل بعدی این است که آصف کیست.

۷ نظر:

آق بهمن گفت...

با عرض ادب د ارادت
فکر کنم آهنگ مزبور مال جلال همتی است، نه آصف
آصف جلف هست، اما نه این قدر

Mim Noon گفت...

به آق بهمن: این ترانه یک کمی طنزه و خنده داره و از همون ریتم های آصفی داره. همونا که صداشو هی عوض می کنه و ادا در میاره. حالا یه بار بگرد، پیداش کن و گوش کن. واسه یه بار خوبه. می خندی.

ناشناس گفت...

با آق بهمن موافقم. جلال همتی نه آصف
در قسمت های اولیه پریدخت اگر دقت کرده باشید جایی پریدخت می‌گه که بدون پدر و مادر ، بزرگ شده و ارتباطی هم با مردم کوچه خیابون نداشته تا حدی از این جملات می شه علت ماست بودن و سرد بودنش را فهمید

fh گفت...

من علاوه بر این دو دلیل ابلهانه یک دلیل ابلهانه دیگه هم دارم: موسیقی محشر آریا عظیمی نژاد

ناشناس گفت...

من با بهمن موافقم. اون آهنگمال آصف نیست. جلال همتی خونده. بدون اینکه صداش رو عوض کنه.
مگر اینکه دو ورژن ازش موجود باشه. نمی دونم.
- نازی

ناشناس گفت...

آصف همونیه که می گه "حمومی آی حمومی لنگ و قطیفه م رو بردن..." ضمنا آق بهمن! آصف نه تنها جلف نیست، بلکه آهنگاش مملو از مضامین عرفانی در کنار المان های ادبیات پست مدرنه. شخص خودش هم مثالی عینی است برای نشان دادن نقش "پلنگ" در صحت و سلامت و جوانی انسان. همین جا از فرصت استفاده کرده از همه ی عزیزان می خوام نثار ارواح طیبه ی استاد جلال همتی (که حق پدری به گردن فیلم مکس دارن) رحم الله من قرا فاتحه مع الصلوات.

Unknown گفت...

سلام

این آهنگ متعلق به هیچکدام از این آقایون نیست بلکه خواننده اصلی اون بانو پریوش هست.فکر کنم اسم آلبومش هم
دوتا لیمو ترش باشه