۱۳۸۶ آبان ۲۱, دوشنبه

آیا جنگ مغلوبه می‌شود یا باید به روز جزا فکر کرد؟

کسی از فصل زاد و ولد مورچه‌ها خبر دارد؟

دو شب است که آش‌پزخانه‌مان پر از یک جور مورچه‌ی پردار شده. اول یکی دوتاشان را دیدم. خواستم مثل علامه طباطبایی یک کم نمی‌دانم چی به خرج دهم. یکی یکی برشان داشتم و از پنجره انداختمشان بیرون. همین طور که آن‌ها را می‌انداختم بیرون دیدم نه خیر. واقعا مثل مور و نه ملخ حمله کرده‌اند به خانه‌مان. من هم بی‌خیال ادای علامه طباطبایی درآوردن شدم و با حشره‌کش به جنگ لشکر مور رفتم و خب طبیعتا پیروز شدم. بعد هم نتیجه‌ی پیروزیم را شستم و تمیز کردم و خیالم راحت شد. دیشب دیدم انگار فامیل و دوستان مورهای قبلی به خون‌خواهی آمده‌اند. خلاصه دوباره همان فرایند تکرار شد. به اضافه‌ی این که همه‌ی آشپزخانه را هم شیلنگ گرفتم.

امشب اگر دوباره پیداشان شود احتمالا خودم را با حشره‌کش می‌کشم.

راستش باید اعتراف کنم من در این مورد خرافاتی هستم. فکر می‌کنم حتما یک جای کار حسابی ایراد دارد که خانه‌مان مورچه گذاشته. حالا که فکر می کنم می‌بینم با معیارهای معمول احتمالا جاهای زیادی ایراد دارد و باید خدا را شکر کنم که فیل به خانه‌مان حمله نکرده.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

اين مرگ مور نيست ني انبان مشرک است

ناشناس گفت...

اول. سلام.
دوم. من هم يك كمي خرافاتي هستم؛ البته از منظر بعضي‌ها.
سوم. سوره‌ي نمل را بلند بخوانيد هما‌ن‌جايي كه مورچه‌ها هستند، كوچ مي‌كنند و مي‌روند انشاءا...
چهارم. اگر وقت و حوصله نداشتيد، ضبط صوت را روشن كنيد و با صداي ترتيل منشاوي يا پرهيزگار يا شاطري سورهﻯ نمل را بگذاريد هم خودتان محظوظ شويد هم مورچه‌ها.

ناشناس گفت...

khosh behalet ke faghat morche omade soraghet